Van Mumbai tot khajuraho!!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Werner Jansen - WaarBenJij.nu Van Mumbai tot khajuraho!!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Werner Jansen - WaarBenJij.nu

Van Mumbai tot khajuraho!!!

Door: Werner in India

Blijf op de hoogte en volg Werner

29 April 2010 | India, New Delhi

Ik heb alweer een aantal nieuwe plaatsen bezocht en bekeken. Ik begin vooraan!

Mumbai: Na een treinreis van ongeveer 8 uur komen we aan in Mumbai. Van te voren dacht ik dat het heel druk zou zijn, maar dat valt reuze mee! Mumbai is een mooie stad, met een hoop monumenten. We zijn naar de 'gateway' geweest, we zijn naar een paar bekende tuinen geweest, het werkhuis van ghandi en we hebben de wasserettes in de sloppenwijken gezien! (zie foto's)

We hebben geprobeerd om Bollywood in te gaan, maar helaas. Het was ons nog wel aangeboden om een rolletje in een film te spelen, maar daar hadden we helaas niet veel tijd voor!
We hebben nog wel tijd gehad om naar Leopold, een cafe dat iedereen in Goa ons had aangeraden, te gaan. Dit is een cafe waar veel reizigers bij elkaar komen!

We zijn ook nog naar Elephant Island geweest. Dit zijn oude grotten waarin de mooiste beelden zijn uitgekapt. Dit was allemaal wel leuk, maar wat mij het meest bezig hield waren de apen die er zaten. Zij waren niet bang voor mij, integendeel! Als je, je vinger geeft willen ze de rest!

Zoals je leest een druk programma! Na 3 dagen Mumbai zijn we naar New Delhi gegaan. Weer met de trein, deze keer 16 uur. Valt mee dus!

New Delhi:
De eerste reactie was, wat een drukke vieze stad... We werden helemaal overrompeld door taxi en rikshaw chauffeurs of we met hen mee wilden... Heel vervelend.

In Delhi hebben we wel een hoop sightseeing gedaan! Zoals:
baha'i house of worship. Dit is een grote tempel in de vorm van een lotus. Hier kunnen alle godsdiensten terecht om te bidden naar god!

Daarnaast zijn we naar een oude tempel stad geweest genaamd qutb minar, we hebben de jami masjid, de grootste moskee van India gezien, het beroemde Red fort en we zijn naar de dierentuin geweest! Dat laatste was eigenlijk een grote tegenvaller, het enige dat leuk was, was de witte tijger!

Agra.
Na 2 dagen zijn Pieter, Mandy en ik een korte trip gaan maken naar Agra. In deze stad staat namelijk het wereldwonder, de Taj Mahal!!!
We gingen richting de Taj, en er staat een grote muur omheen. Als je dan naar binnen gaat, zie je weer een grote poort. Als je dan door die poort gaat, die je de schoonheid van de Taj meteen! Wat een indrukwekkend gebouw! Helemaal als je weet waarom hij eigenlijk gebouwd is! Dit is toch echt het mooiste gebouw dat ik ooit heb gezien!!!

Chennai Super Kings:
Tussendoor kijken we natuurlijk nog steeds cricket en we waren ondertussen aangekomen bij de halve finales! Mijn team, de Chennai Super Kings hebben deze behaald en gewonnen, nu de finale tegen de altijd goed spelende Mumbai Indians! Het was een heel festijn met muziek, dans en vuurwerk, het leek wel de opening van de olympische spelen. Maar dan komt de grote uitslag!!
Chennai wint!! KAMPIOEN!!
Niet met Psv, dan maar met de Chennai Super Kings!

New Delihi - Khajuraho
Eenmaal terug in Delhi, besluit ik om een ticket te boeken naar een ander plaatsje. Ik kom uit bij Khujaraho. Dit is ee rustig dorpje met een aantal mooie tempels. Deze tempels beelden voornamelijk het huwelijk tussen Shiva en Shakti. Heel mooi om te zien! De hoteleigenaren zijn 3 kerels van 25, 26 jaar. Zij hebben mij heel khajuraho laten zien en beleven! Na 3 dagen relaxen in Khajuraho en chillen met de hotelbazen was het wel weer tijd om richting Delhi te gaan.


Morgen komen mijn broer en zijn vriendin mij opzoeken, en zondag komt de rest van de familie naar India! Daar kijk ik al naar uit!

Nu eerst nog een dagje alleen in Delhi en dan begint de grote rondreis door het hete, droge Rajasthan.

Ook daar vertel ik weer over!

x de juf!

Ps: www.hotelsunrise.net voor een fijn verblijf in India, Delhi!

Ps: wist je dat in Khajuraho de tempels ook in het thema van de kamasutra staan?!

  • 29 April 2010 - 06:59

    Daan:

    Hee werner! goed om te lezen dat je het zo super hebt! geniet nog van je laatste dagen en tot over een paar weken.
    Gr Daan

  • 29 April 2010 - 09:36

    Francy:

    Hoi Werner,

    Ik zal weer eens wat van me laten horen, want door de drukte, die onze "populaire"kinderen en ons werk met zich meebrengen, heb ik te weinig van me laten horen. Ik blijf genieten van je avontuur en ben enorm "jaloers" dat ik niet met Rita mee kan, want je hebt iedereen hier erg nieuwesgierig naar India gemaakt. Hein is in de klas ook volop met India bezig omdat de stagiaire, na haar afstuderen, ook naar India gaat. India is in ieder geval dankzij jou een stukje dichterbij gekomen. Geniet volop van de komende weekjes met de Helmonders die eraan gaan komen en blijf veel foto's maken, want we willen ze allemaal zien en de verhalen horen. o ja, oma maakt zich al druk dat je moeder zal afvallen door de rijst die ze gaat eten. ha, ha... Groetjes Francy xxx

  • 29 April 2010 - 13:22

    Marielle:

    Hee Werner!

    Wat leuk om al jou reisverslagen te lezen! Wat maak jij ons toch jaloers en wat een super mooie foto's heb je!
    Wat zouden we jou ook graag komen opzoeken!
    Wij gaan hier gezellig koninginnedag/ nacht vieren!

    Tot snel!

    xxx marielle

  • 30 April 2010 - 11:15

    Gerard:

    Hoi Werner,
    Je maakt me wel erg enthousiast voor India..
    Echt super..Onvergetelijk voor mij al wat ik te zien en te lezen krijg!!.
    Wat moet dat bij jou niet teweeg brengen.
    "Zit je nog niet "vol"van al die indrukken etc
    Echt bedankt dat ik deze belevenissen van jou mag ontvangen .Echt super dat je ouders dat ook nog met je komen delen.
    Geniet nog even samen ervan.
    groetjes
    Gerard vanuit een druilerig Son..

  • 01 Mei 2010 - 07:40

    Jan O. Butske:

    Hoi Werner, weer een super aanvulling op je vorige reisverslagen. Mooie volgorde die foto's: eerst Woods en dan Tiger.
    Wat een geweldig vooruitzicht voor dit weekend !!! Heel veel plezier........"En da hittie naw gedoan umdettie 'Delhi'monder is......." klinkt het in India

  • 01 Mei 2010 - 09:06

    Meike:

    Heej reiziger!

    Geweldige verhalen + foto's! Lijkt me echt genieten! Volgens mij zal dit niet de laatste keer zijn dat je naar India afreist of niet?
    Veel plezier met de fam daar en tot binnekort!

    xx Meike

  • 01 Mei 2010 - 19:48

    Rolf De Manager:

    Beste Werner,
    ik blijf erbij...wat een prachtige ervaring voor je. Taj Mahal etc. etc. Maar naast dat, toch ook nog tijd vinden om de was te doen, beetje golvven, tijgertje voeren, biertje drinken.... blijf genieten.
    Rolf

  • 12 Mei 2010 - 09:34

    Chantal:

    Hoi Werner,

    Wat een tijd heb je daar zeg! Geweldige foto's. De kinderen hier (odulfusschool) missen je en vragen nog iedere dag naar je. We zijn allen benieuwd naar je ervaringen en je verhalen. Geniet van de laatste dagen in India.

    Groetjes ook namens de klas 4B

  • 19 Mei 2010 - 11:45

    Perry:

    Hey Werner
    Welkom thuis in Pointwood.Het was mooi om je reis te volgen, geweldig man.Tot snel groetjes Perry,Natalie en natuurlijk dikke kus van Blom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Werner

Meester Werner gaat naar India!

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 611
Totaal aantal bezoekers 67575

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 19 Mei 2010

Mijn eerste reis

13 Maart 2012 - 30 November -0001

Werner en Colombia y Ecuador

Landen bezocht: