Tempels, muziek en Chinese TV!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Werner Jansen - WaarBenJij.nu Tempels, muziek en Chinese TV!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Werner Jansen - WaarBenJij.nu

Tempels, muziek en Chinese TV!!

Door: Werner in India

Blijf op de hoogte en volg Werner

22 Maart 2010 | India, New Delhi

We zijn weer een tijdje verder en ik heb weer mooie dingen meegemaakt!!

Muziek lessen!
Vorige week heb ik stage gelopen en ben ik tevens begonnen met mijn muzieklessen.Ik ben al veel bezig geweest met het gebruiken van muziek door goed gedrag te belonen, maar nu wil ik wil de kinderen meer inzicht geven in ritme en muziek als vak te geven.. Daarvoor gebruik ik muzieknoten in ritme blokken. Om dat vocaal te ondersteunen, gebruik ik ook woorden die, met de klemtoon en aantal lettergrepen, daar dan weer bij passen. Helaas kan ik deze lessen alleen geven als er een leerkracht niet komt opdagen. De leerkrachten hier vinden muziek geen vak, maar iets voor vrije tijd!!! Maar de kinderen vinden het leuk om te doen en daar gaat het natuurlijk om!

Afgelopen donderdag waren we trouwens vips bij een voorstelling op school. Het thema was Tamil, dat had ik niet veel aan, daar versta ik niets van, maar toch leuk om te zien! Kinderen van verschillende klassen hadden typische Tamil liederen en dansjes ingestudeerd. Uit mijn klas waren er zes meisjes die een liedje zongen, en daar was ik natuurlijk heel erg trots op als groepsleerkracht!!

Ik wordt beroemd!!! Op woensdag kwam de Chinese tv langs op de St. Davids school. Een (blijkbaar) ontzettend bekend Chinees vrouwtje kwam even filmen. Ik mocht als groepsleerkracht mijn klas vertegenwoordigen en ik heb met mijn vissenmuur, vissentank en mijn super leuke groep natuurlijk veel te laten zien!! Als dit dan wordt uitgezonden, ziet een groot deel van de wereldbevolking mij op tv!!! Toch weer speciaal!!

Madurai:
Donderdag gingen we een weekendje weg! We gingen naar Madurai een van de oudste tempelsteden van Tamil Nadu. We gingen naar de Minakshitempel. Het is eigenlijk een tempelcomplex met meerdere tempels. Elke tempel bestaat uit meer dan 1000 beeldjes!! Super mooi. Check de foto’s. Daarnaast zijn we ook naar een of ander mooi paleis geweest en we zijn bij het Ghandi museum geweest!

Daarna weer stage, mijn muziek project loopt natuurlijk door, maar op woensdag en donderdag hadden we een spelletjes/sportdag georganiseerd. Veel waterspelletjes en dat vinden de kinderen wel mooi! Ik mocht bij de handdoekenloop staan (die herken je wel Gerard!!)!! Zie de foto’s!!
Na twee lange dagen was het weer tijd voor weekend, daarin heb ik niet veel gedaan!! Beetje eten enzo…

Maaaar… deze week breekt de laatste stage week en laatste week ik Cuddalore aan!! Nog even flink genieten en dan zit er al weer op, maar dan komt de ‘echte’ vakantie eraan!!

X

Ps: Voor meer filmpjes kan je natuurlijk blijven kijken op:
www.youtube.com/user/coolewerner

maar kijk ook op:
www.youtube.com/user/pjwentink

  • 22 Maart 2010 - 09:55

    Gerard:

    Hoi Werner,
    Ik kijk steeds uit naar je verslag ..Ongelofelijk !!..Super dat je dat allemaal kan/mag meemaken. Wat een indrukken moeten er allemaal op je af komen.Kan me voorstellen dat het soms te veel wordt..Zijn er ook negatieve kanten aan je reis? Dan kom ik je graag ondersteunen! haha..groetjes Gerard

  • 22 Maart 2010 - 12:16

    Hans:

    Weer een leuk verslag van Werner. Dit maal heb ik het direct overgenomen naar onze website fanfaredevooruitgang.nl Via Twitter blijf ik op de hoogte van je stukjes. En ze zijn leuk zo te zien.

    gr. Hans

  • 22 Maart 2010 - 12:52

    Toine Franken:

    Hallo Werner,
    Wat een leuk avontuur en wat heb je er een plezier in. Fantastisch te lezen over je lesprogramma's. Geniet ze nog een tijd.
    gr. Toine

  • 22 Maart 2010 - 16:50

    Linda:

    Hee Werner!
    Echt superleuk om te lezen hoe het daar is! Ik ben in ieder geval echt jaloers, zitten wij hier in het saaie Nederland!
    Geniet er nog maar even van.
    Xxx Linda

  • 23 Maart 2010 - 09:41

    Mark:

    Dude! Enjoy it! ciao, M.

  • 24 Maart 2010 - 19:34

    Milou:

    Hé!
    Leuk verslag en leuke foto's. Die meisjes zien er echt mooi uit daar!
    Echt gaaf wat je daar allemaal mee maakt, op de kempel mis je in ieder geval niet veel dus geniet daar volop van je laatste dagen en natuurlijk van de reis die volgt! ;)

    X Milou

  • 29 Maart 2010 - 18:30

    Saskia:

    Hi Werner,

    prachtige foto's en mooie verhalen:) fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    by the way, ik heb mijn eerste grote mensen baan. En meteen maar een auto gekocht.
    Veel plezier nog en ik hoop dat je straks dat mooie weer met je meeneemt naar Nederland !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Werner

Meester Werner gaat naar India!

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 67580

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 19 Mei 2010

Mijn eerste reis

13 Maart 2012 - 30 November -0001

Werner en Colombia y Ecuador

Landen bezocht: