Zon, zee, strand en koeien! - Reisverslag uit New Delhi, India van Werner Jansen - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand en koeien! - Reisverslag uit New Delhi, India van Werner Jansen - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand en koeien!

Door: Werner in India

Blijf op de hoogte en volg Werner

16 April 2010 | India, New Delhi

Na 2 rustige weekjes heb ik weer wat mooie dingen te vertellen!!

De treinreis:
In Chennai stapten we op de trein richting Vasco da Gama, Goa. De trein zou 16 uur duren maar dit bleek in totaal toch 24 uur te zijn! We hadden geen airco in de trein dus het was vrij warm!! Het was niet echt super schoon, vandaar dat er ook kakkerlakken over de vloer liepen. Maargoed, de treinreis hebben we overleefd! Je vermaakt je de hele tijd door naar buiten te kijken, je rijdt van oost naar west India, 1034 km! Je ziet veel verschillende soorten landschappen, van woestijn achtig tot regenwoud bossen!

Anjuna:
Waar we precies verblijven is in Anjuna bij een hotel genaamd: Granpa's Inn. Een heel huiselijk hotel met, jawel, een zwembad!!
Anjuna zelf is niet zo heel erg spannend, er zijn een aantal winkeltjes met irritante verkoopdames en verder is er geen strand maar alleen rotswanden.
Er is 1 ding waar Anjuna om bekend staat, namelijk de Saturday Night Flea Market. Dit is een grote markt met honderden kraampjes, eettentjes en muziek.
Voor het strand gaan we naar een ander dorpje genaamd: Baga.

Om in Baga te komen hebben we ook brommers gehuurd, en ik wederom weer een motor! Deze keer een Yamaha Enticer(zie foto). Hier heb ik 2 weken op rond gecruised!

In Baga hebben we verschillende activiteiten gedaan als jetskien, op een band en windsurfen!
We zijn zelf een keer wezen zeevissen! En ook wat gevangen!

De 'Zanzibar Beach shack':
Na een week liepen we over het strand en zagen we een strandtent genaamd Zanzibar. Er kwam goeie muziek vanaf dus dat leek ons wel wat. Sinds die dag zijn Rene en ik daar niet meer weg te slaan!! Standaard is het elke dag fish and chips en kingfisher beer! We hebben er al een hoop Indiers leren kennen en we weten tegenwoordig hoe cricket in elkaar zit!

IPLT20: Indian Premier League 20 overs
Elke avond om 8 uur zitten we met tweeen in de Zanzibar aan de buis gekluisterd voor een nieuwe cricket match! Een match duurt ongeveer 4 uur, dus dan hebben we de tijd! We zijn ondertussen ook 'fan' geworden van de Chennai Superkings. Zij komen uit Tamil Nadu dus dat leek ons wel toepasselijk! Ze doen het nog goed ook!

Panaji:
We zijn gisteren nog even naar Panaji, de hoofdstad van Goa, gereden. Daar was niet veel te zien op een gebouw na. Een kerk voor de heilige maagd, helemaal maagdelijk wit!!

Maar, helaas is vandaag de laatste dag en vertrekken we morgen in alle vroegte richting de grote 'Gateway to India' Mumbai!!! Weer met de trein, deze keer 8 uurtjes. Daar gaat Rene ons met tranen in de ogen verlaten en gaan we na 3 dagen met de trein naar New Delhi.

Wat ik daar mee maak laat ik je weten!!

Voor een kleine indruk van het hotel en de treinreis, kan je kijken op:

Maar kijk ook op:
x De Goanse stier!

Ps: Wist je dat naast het strand, zee, strandtentjes en ligbedjes er ook koeien over het strand lopen!!

• 16 April 2010 - 07:50

Veronique:

Hey lekkere moterrijder van me!!
    Nou je hebt het goed voor elkaar daar in india.Geniet ervan want over 4,5 weken ben je weer downtown helmond !!! En dan ben ik je zomerse attractie weer !! haha..;) haha xx dikke kus van je lieve vriendinnetje

• 16 April 2010 - 17:41

Gerard:

Hey Werner,
    Voor een goede visvangst hoef je dus echt niet naar India!!
    Wordt het niet tijd om wat hockey training te geven daar? Want ze missen al een aantal jaren de boot op internationaal gebied.
    Dan heb jij ook nog wat lichamelijke arbeid te verrichten want van al die eettentjes en die grote dorst...haha.
    Geniet ook nog van je laatste maand.
    groetjes
    Gerard

• 18 April 2010 - 02:04

Jip:

Heey Werner,

Ziet er goed uit op de foto's. Het lijkt inderdaad net Curacao ;)
    Ook wij hebben hier een Zanzibar, dus die hebben ze volgensmij overal! haha.

Geniet nog van je laatste maandje rondtrekken en dan zien we elkaar weer op school! Ben benieuwd naar de verhalen van iedereen!

Groetjes vanuit Curacao.

• 19 April 2010 - 08:46

Roel:

Goei sjit!
    Lekker bierdrinken en niks doen de hele dag, wat een leven... En wij maar stagelopen en verslagen typen ;)

Veel plezier nog daar en geniet van alles wat er op je pad komt!

Tot snel

• 24 April 2010 - 00:33

Iewwwwwwww:

Ben je je scheerapparaat vergeten???? :|