Oerend hard! - Reisverslag uit New Delhi, India van Werner Jansen - WaarBenJij.nu Oerend hard! - Reisverslag uit New Delhi, India van Werner Jansen - WaarBenJij.nu

Oerend hard!

Door: Werner in India

Blijf op de hoogte en volg Werner

01 April 2010 | India, New Delhi

Helaas, het het is gebeurd! De stage zit erop! Na 2 maanden genieten is het voorbij! De laatste week was wel mooi! We mochten, eigenlijk, niet veel lessen draaien, omdat de kinderen voor examens moesten leren, maaaar toch heb ik momenten gevonden om ze te verblijden met een leuke les! De een na laatste dag hadden we een afscheid met de leerkrachten, ook leuk. We werden uit het niets verzocht een liedje te zingen en met pieter en zijn gitaar in zijn handen speelden we heel toepasselijk: Het is een nacht!!!
We zongen tot slot met alle leerkrachten 'we are jolly good fellows' best belachelijk maargoed mr Marc wilde het!!

De volgende dag was de laatste stage dag. Een spannende dag! We hadden vandaag een afscheidsceremonie en ik had met mijn klas natuurlijk een leuk liedje ingestudeerd. De kinderen hadden gekozen voor het Engelse liedje dat ze van mij hadden geleerd! We hebben ook nog wat bomen geplant en als klap op de vuurpijl hebben we met de vijf studenten: 'Mijn aller eerste liefde was jufrouw Toos' gezongen!!
Toen was het tijd voor het afscheid. Een hoop cadeaus, tranen en knuffels kwamen erbij aan te pas. Het was een mooie stage periode!!!

Deze week waren we ook uitgenodigd bij, mijn all time favourite teacher of st Davids, Miss Asha. We gingen lekker avond eten en daarna een wandeling over het strand! Hierdoor merk je dat je toch een hechte band creeert! Altijd mooi!

Om de buurt te bedanken voor het lang uithouden van onze aanwezigheid, hebben we een filmavondje georganiseerd. Van half 11 tot half 11 werden er films gedraaid. Iedereen lag op straat te kijken, mooi om te zien!!

Vrijdags was het tijd om te vertrekken, en dat natuurlijk met een knaller! We hadden ergens een dikke mat op de kop getikt en die even afgestoken! Altijd leuk!
Daarna weer veel geknuffel en de taxi in en op naar Auroville voor een kort verblijf daar.

Oerend hard!
Om het verbijf in Auroville te vermakkelijken hadden we brommertjes gehuurd. Altijd leuk!Een beetje rondtouren in het zonnetje is niet verkeerd! Woensdags heb ik mijn brommer zelfs ingeruild voor een motor. Ik was, natuurlijk, weer wat vergeten in Cuddalore dus even op en neer 'vlammen' was heerlijk! Het soms wel wat slalommen, maar ik ben er heelhuids uit gekomen!!! We hebben, heel kort, nog wat sightseeing naar de Matri Mandir, een soort gouden bol(zie foto), gedaan en de volgende dag was het zover! De auto in en op naar Chennai!

16 miljoen mensen!!
Chennai, ongeveer evenveel inwoners als Nederland. Een drukke stad waar eigenlijk niet veel te zien is. We zijn wat wezen 'shoppen' en we hebben zelfs Champions League voetbal gekeken op onze hotelkamer!!
Morgen is alweer de laatste dag in Chennai, dan stappen we om 2 uur in de trein naar het zon overgoten Goa!! We gaan van Oost-India naar West-India in maar liefst 16 uurtjes!!! Genieten dus!!

Daar vertel ik de volgende keer weer over!!

x Werner

  • 01 April 2010 - 16:23

    Lieke:

    Hey Werner!
    Ik denk; ik kijk even op je site om weer een mooi stageverhaal te lezen, lees ik dat je stage er alweer op zit! Wat gaat dat snel zeg!
    Super leuk om je stageverhalen te lezen en je foto’s te bekijken! En dan dat filmpje met je trompet! Geweldig!
    Geniet nog van het mooie land, al hoef ik dit waarschijnlijk niet te zeggen! x, Lieke

  • 01 April 2010 - 17:09

    Michiel En JW:

    Beste Werner
    Wij hebben met veel belangstelling de leuke foto's op de website bekeken en wij kunnen daarop zien dat jij met veel plezier jou indiaase stage doorloopt.
    Jan Willem heeft tijdens het concert verrassende ontmoetingen in Tilburg jouw vader nog gevraagd of jij al aan " de dunne" was, maar gelukkig bleek dat niet zo te zijn.

    groetjes en heel veel plezier in India

    groetjes Michiel en Jan Willem

  • 01 April 2010 - 17:37

    Roel:

    Echt gaaf om te lezen maat, geniet er nog ff van!

    Veel plezier nog daar en tot snel!

  • 02 April 2010 - 11:57

    Gerard:

    Hier de paaseieren al gevonden..De paashaas blijft het goed doen in groep 4 , zeker als het dan ook nog 1 april is!!
    Wat een skon beroep hebben we toch he.!!
    Groetjes uit Lieshout/Son.
    enne.. oh ja..je verhalen blijven boeiend,
    jaloers makend..etc etc..geniet..want je zit weer zo hier..te werken aan je 6 competenties...

  • 03 April 2010 - 22:51

    WJ:

    Heej Maat,

    Wat een skôn afscheid heb je gehad met je stage. Je hebt er echt de tijd voor genomen om afscheid te nemen. Wat gaat dat trouwens snel man 2 maanden stage al weer voorbij! Hoelang ga je nu nog rondtouren daar? Trouwens bizar dat je zomaar een motor kan huren! Eigenlijk ook weer niet want hier op St.Maarten heb ik ook de meest rare dingen onder ogen gezien. Is het nog steeds zo bloody hot bij jou 45 graden? Hier wat minder warm maar prima die 35 graden! Ben er aan gewend. Vandaag heb ik dag 2 erop zitten van het hockey toernooi, vet lachen beetje ballen tegen aruba en curacao! HOe is het met Veronique op Curacao eigenlijk?
    Voor mij nog 3 dagen Antillen en dan terug naar Nederland. Heb er wel zin in maar het zal denk ik een enorme cultuur shock voor me zijn!:p Maat geniet er van daar en tot een volgend verhaal maar weer!

    ciao d'n W-J

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Werner

Meester Werner gaat naar India!

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 643
Totaal aantal bezoekers 67580

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 19 Mei 2010

Mijn eerste reis

13 Maart 2012 - 30 November -0001

Werner en Colombia y Ecuador

Landen bezocht: